Collega Saskia is sinds ze terugkwam van vakantie verstoken van telefoontjes. Het apparaat op haar bureau werkt niet. Ondanks diverse e-mails en telefoontjes naar bevoegde instanties, kan kennelijk niemand het probleem oplossen.
De telefoon zelf speelt de vermoorde onschuld. Die zegt druk bezig te zijn. Waarmee? Met wachten.
Er is dus wel een ‘call’ aangemaakt?
Uiteraard!
Een call aanmaken?
Wat is dat nu weer voor lingo.
@Henk: Hogeschool van Amsterdam-slang. Vroeger belde je even iemand als je een technisch probleem had, en die kwam dat binnen vijf minuten oplossen. Tegenwoordig moet je dat officieel aanmelden, en dan wordt er een “call” aangemaakt. Die procedure levert correspondentie als hieronder op.
Beste collega’s,
De printer op de gang op de zesde etage van het BPH behoeft nieuwe nietjes. Ik heb mijn best gedaan, maar ik snap niet of en hoe ik dat zelf voor elkaar zou kunnen krijgen.
Vriendelijke groeten,
Paul van der Bijl
Kamer 06A01
Bevestiging melding M126935
English follows Dutch
Beste heer/mevrouw,
Je melding is ontvangen en geregistreerd. Onderaan deze bevestiging vind je de gegevens van je melding.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, neem dan contact op met de Servicedesk ICTS.
Met vriendelijke groet,
G.
Hoofd Front Office, ICT Services
T: +31 (0)20 595
E: servicedeskxicts@hva.nl
De Servicedesk ICTS is elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 uur en 17.30 uur.
Beste Paul van der Bijl,
Om de melding te kunnen behandelen hebben wij het pr-nummer nodig dat voorop de printer staat.
Zou u ons dit kunnen mailen.
Met vriendelijke groet,
H.
Servicedesk ICTS
T: +31 (0)20 595
E: servicedeskxicts@hva.nl
De servicedesk ICTS is elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 uur en 17.30 uur.
Jazeker: PR00156
Mvg, Paul
Afmelding melding M126935
English follows Dutch
Beste heer/mevrouw,
Je melding is afgehandeld.
Details over de afhandeling:
De storing aan uw printer is verholpen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Onderaan dit bericht vind je de oorspronkelijke gegevens van je melding.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, neem dan contact op met de Servicedesk ICTS.
Met vriendelijke groet,
G.
Hoofd Front Office, ICT Services
T: +31 (0)20 595
E: servicedeskxicts@hva.nl
De Servicedesk ICTS is elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 uur en 17.30 uur.
Prachtige stukjes proza Paul :-))
Vooral dat: English follows Dutch vind ik intrigerend.
Beste Paul van der Bijl.
Beste heer/mevrouw en dan:
Wij hopen “u” hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Onderaan dit bericht vind “je” de oorspronkelijke gegevens van “je” melding.
Ik heb de Engelse tekst niet opgenomen, anders wordt het helemaal zo’n lang verhaal. Maar die is ook wel grappig:
This message is to inform you that we have processed your report.
Details of the action(s) taken:
De storing aan uw printer is verholpen.